Biografia

Czytaj na blogu


Dostosowujemy nasze zachowania i sposób komunikowania się do tego, co robi otoczenie. Gdy podczas imprezy wszyscy się głośno śmieją, dołączamy do nich, robiąc to...
Czytaj na blogu

Popularne tematy

Biuletyn

Chcesz dostawać informacje o nowych
wpisach na blogu na twojego maila?
Zapisz się na biuletyn *
szanuję twoją prywatnośći nie przekazuję
twojego adresu e-mail osobom trzecim

Nazywam się Małgorzata Komońska.
Jestem licencjonowanym coachem ICC
(międzynarodowy certyfikat wystawiony przez
International Coaching Community), członkiem
CCA (Creativity Coaching Association) z tytułem
MBA (program partnerski Politechniki
Warszawskiej z London Business School,
NHH - Norwegian School of Economics
and Business Administration
i HEC School of Management
w Paryżu).

W swojej karierze zawodowej
pracowałam w instytucji pożytku
publicznego (Federacji
Konsumentów), potem w firmie prywatnej, jednak dominująca część mojego doświadczenia zawodowego jest związana z sektorem bankowym i instytucjami finansowymi, działającymi w Polsce. Ponad 15 lat pracowałam dla francuskiego banku inwestycyjnego SOCIETE GENERALE. Na początku byłam odpowiedzialna za zespół nadzorujący kontakty z klientami międzynarodowymi, przez ostatnie lata pracowałam na stanowisku dyrektora zarządzającego ds. współpracy banku z klientami finansowymi, tj. banki, instytucje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne i inwestycyjne). Przed Societe Generale, zdobywałam doświadczenie w austriackim Raiffeisen Centrobanku w działach Corporate Banking oraz BackOffice dla Dept. Skarbu. Wraz z zespołem Corporate Banking uruchamiliśmy z sukcesem jeden z pierwszych w kraju działów kompleksowej obsługi klienta korporacyjnego w bankach zagranicznych działających w Polsce.

Moje wieloletnie doświadczenie rynkowe pozwoliło mi dogłębnie poznać funkcjonowanie żywego organizmu, jakim jest korporacja oraz instytucja bankowa. Pracowałam dla dwóch typów banków: komercyjnego oraz inwestycyjnego. Jako osoba odpowiedzialna za sprzedaż oferty produktowej oraz poszerzanie bazy klientów korporacyjnych I finansowych, typu: firmy prywatne i państwowe, największe banki detaliczne, działające w Polsce, instytucje funduszy emerytalnych i inwestycyjnych czy liderzy rynku usług ubezpieczeniowych, miałam możliwość (i ogromną przyjemność!) poznać mnóstwo wspaniałych ludzi, ich planów i oczekiwań zawodowych, ale i problemów, z którymi się mierzą w miejscach pracy, rozmawiałam na temat stojących przed nimi wyzwań zawodowych i osobistych (pozdrawiam przyjaciół!).

Stanowisko dyrektora zarządzającego Societe Generale Polska dało mi wiele okazji aktywnego uczestnictwa w różnorodnych procesach, z którymi zmagają się instytucje i korporacje na co dzień, typu wdrażanie nowej strategii organizacyjnej, zmiana strategii sprzedażowej, odpowiedzialność za realizację budżetu, tworzenie strategii marketingowej w Polsce, ratowanie image'u i transformacja w czasie kryzysu (pamiętają Państwo na pewno największą malwersację w historii bankowości światowej w 2008 roku, której autorem był Jerome Kerviel - niestety doświadczyła tego moja grupa bankowa SG), cięcia w polityce kosztowej, dobór nowych pracowników, itd.

Rozstałam się z bankowością w 2010 roku, gdy z powodów rodzinnych tymczasowo przeniosłam swoje życie do Czech (jednak kontynuję swoje zaangażowanie w rynek polski i regularnie odwiedzam Warszawę). Obserwowanie innej kultury, różnic i podobieństw, znalezienie się w nowym otoczeniu, jest dla mnie bardzo cennym doświadczeniem. I tu świat korporacji, przedsiębiorstw staje przed podobnymi problemami jak wszędzie indziej. Każda instytucja ewoluuje, rozwija się, doświadcza czasu kryzysu rynkowego czy organizacyjnego, wdraża procesy optymalizacji efektywności, przekształca swe modele kultury komunikacji wewnętrznej, musi coraz lepiej formułować cele i dobierać aktywnie strategie działania, śledzić konkurencję (a najlepiej wyprzedać ), zatrudniać lub kształcić liderów, dbać o efektywność, satysfakcję, innowacyjność i kreatywność pracowników,..... Każda instytucja to ludzie. Każdy człowiek to inny potencjał, uczucia, myśli, przekonania, oczekiwania, umiejętności i .... inny wskaźnik ROI do osiągnięcia. Zgadzam się z Martinem Seligmanem, że poczucie szczęścia ma 3 składowe: przyjemność, zaangażowanie oraz poczucie znaczenia. Ma ono bezpośredni związek z poczuciem osiągnięcia sukcesu życiowego.

Mam duże szczęście czuć się spełniona w swoim kolejnym etapie życiowym, którym jest coaching. Wierzę w efektywność tego procesu (udowodniona skuteczność w 90%); sama doświadczyłam jego efekty podczas zdobywania umiejętności i uprawnień coacha. Założyłam MkTalentCoaching.com, by pomagać ludziom uwierzyć w potencjał własny, w wolność podejmowania decyzji, oraz w fakt, że “Zmiana jest Możliwa". Dla osiągnięcia efektywnych rezultatów z sesji coachingowych kluczowe jest wypracowanie przez Klienta jasnej wizji własnych celów, pewności swych decyzji oraz pozytywnego podejścia do realizacji zamierzeń życiowych. Coach to nie jest trener, doradca, mentor czy konsultant. Łączy jednak pewne elementy każdej z tych profesji w podejmowanych przez Klientów procesach zmian w pracy z coachem.

W swej pracy koncentruję się na zagadnieniach związanych z: rozwojem kariery i umiejętności przywódczych, wspieraniem talentu oraz wzmacnianiem kreatywności. Prowadzę sesje coachingowe dla środowisk biznesowych oraz osób indywidualnych; spotkania z młodymi ludźmi, poświęcone poszukiwaniom ich uzdolnień i określaniu preferencji w rozwoju akademickim i zawodowym; przeprowadzam szkolenia w zakresie technik wzmacniających zdolności kreatywnego myślenia i twórczego działania.

Na stronie internetowej MkTalentCoaching.com znajdziecie Państwo bloga, poświęconego 3 głównym blokom tematycznym: PRZYWÓDZTWU, TALENTOWI I REALIZACJI ZAWODOWEJ ORAZ KREATYWNOŚCI. Mam nadzieję, że czasem znajdziecie Państwo w jego tekstach coś dla siebie. Strona jest prowadzona w dwóch językach: ojczystym i angielskim. Tłumaczenie polskiego tekstu na język angielski nie jest wierną translacją, bo czasem wersja anglojęzyczna traktuje o czymś innym, ma trafiać do innego typu Klienta; czasem chcę coś napisać inaczej, niech więc będzie kreatywnie i różnorodnie.

Pracuję w Polsce i Republice Czeskiej. Serdecznie Państwa zapraszam zarówno do regularnej lektury bloga, jak i do współpracy

Skontaktuj się ze mną
tel. +48 501 130 496 (Polska)
tel. +420 721 49 5656 (Czechy)